donderdag 13 november 2008

KROM!!!

Vorige week las ik al een piep klein artikeltje in de Volkskrant en ik dacht, daar ga ik over Bloggen. Gisteren was het ook in het Journaal.

Er mogen weer kromme komkommers en rechte bananen verkocht worden!
Eigenlijk moet het toch niet veel krommer worden. Boeren worden door de Europese Unie verplicht om vooral rechte, grote komkommers en kromme bananen te verkopen en naar schijnt moeten nog 21 andere andere produkten aan zeer kromme regels voldoen.

Probeer dat maar eens recht te praten...

Onze belastingcenten worden eraan besteed dat weet ik hoeveel mensen over dit soort belachelijke dingen kunnen discussieren. Boeren moeten deel van hun oogst weggooien, omdat ze niet aan deze regels voldoen, terwijl er een groot deel van de wereldbevolking in armoede leeft en nauwelijks te eten heeft.

Moeten we een democratisch Europa nog wel serieus nemen? Wie zegt mij dat deze regels niet het topje van een ijsberg zijn. Wie zegt mij dat er in het bolwerk van de regels niet nog veel meer van dit soort belachelijkheden voorkomen? Je zou zeggen dat ze de goede kant opgaan, door in te zien dat deze regels te gek voor woorden zijn, maar dat is niet geheel waar. Ze worden afgeschaft maar... Er blijven een paar uitzonderingen bestaan, waaronder de regels met betrekking tot appels. Kleine appels MOGEN wel verkocht worden, maar dan moet de winkel er wel bij vemelden dat ze een RARE vorm hebben. Duh!?!

Mij lijkt het eerder raar dat de natuur gedwongen wordt slechts gelijkgevormde vruchten te produceren. Je bent toch ook niet RAAR als je donker blond haar hebt en bruine ogen?!?!

Hier het officiele persbericht van de EU

Geen opmerkingen: