dinsdag 20 maart 2007

Wortelschrapers en doorbijten

Hier niet zo veel te melden... Nadat Suzanne was opgeknapt en de tweede wortelschraper door gekomen was, bleef ze slecht drinken en ging Fabian weer harder en harder hoesten met het gevolg dat we (vooral ik dan) een aantal slapeloze nachten achter de rug hebben. Zondag avond/nacht werd het zo erg dat we maandag ochtend de dokter maar hebben gebeld en daar konden we gelukkig meteen terecht.

Ze constateerde dat Fabian waarschijnlijk gewoon een nieuw virus te pakken heeft en dat hij nog een paar dagen een droge kriebelhoest zou hebben en daarna zou het slijm loskomen en hij minder gaan hoesten. Voor de eerste nachten hebben we een hoestonderdrukker meegekregen en ze adviseerde om lavendelwikkels voor hem te maken. (Lang leve de duitse kinderartsen!) Dit alles heeft zoveel effect gehad dat Fabian vannacht heerlijk heeft geslapen (wel tot half 10!) en vandaag het voorspelde slijm al los aan het komen is. Hij heeft nog wel verhoging, dus houden we hem nog wel even binnen...

Vrijdag ben ik naar de Frauenarzt gegaan; dat bleek na enig speurwerk de plek om met borstvoedingsproblemen naar toe te gaan. Het voeden blijft problematisch en doordat Suzanne super ongeduldig is, wordt het niet echt beter. Ik had gelezen over een neusspray die de melk sneller doet toeschieten, maar omdat het een hormoonachtige stof is, wilde ik hem eigenlijk liever niet gaan gebruiken. Maar omdat ik af en toe de wanhoop nabij was, het voeden nog niet op wil geven en 1x per dag een fles geven voor mijn gevoel 'the max' was, ging ik toch maar voor de neusspray.

Ik mocht bij de arts even tussendoor... wat betekende dat we een uur in de wachtruimte hebben zitten wachten. Dat was even wat minder, want Suzanne was eigenlijk al aan bed toe voordat we weggingen. Gelukkig vond de arts de neusspray ook niet zo'n goed idee en heeft ze me een antroposofisch middel voorgeschreven. Door wat verwarring over de manier van toedienen, kon ik pas gisteren avond met de kuur beginnen, maar vandaag hoefde ik pas aan het eind van de middag, i.p.v. halverwege de ochtend naar de fles te grijpen.

Nou goed, dat was zo'n beetje wat ons de afgelopen week bezig heeft gehouden. Dan volgen hier nog wat korte nieuwsberichtjes:

  • Fabian heeft een nieuwe hobby: boekjes lezen in bed! Dit houdt hij vaak meer als een uur vol en als je komt kijken of het nog goed gaat, stuurt hij je gewoon weg!
  • Suzanne is echt een gillend keukenmeisje aan het worden. Erg amuzant overdag en vooral in de winkel, want het klinkt erg gezellig. Het wordt alleen wat minder als ze het midden in de nacht doet en daarmee haar zieke broer wakker gilt.
  • De overheerlijke Apenzeller kaas is ineens niet meer zo apetijtelijk, als Fabians poep, een dag na het eten van Apenzeller kaas, onmiskenbaar naar Apenzeller kaas ruikt. Blehhhhh!
  • Wij kopen nooit meer dure Play Dough, maar maken voortaan zelf klei, naar recept van juf Iris. Kost haast niks, zo gemaakt, is super klei en helemaal op natuurlijke basis!

Geen opmerkingen: