woensdag 7 maart 2007

5 maart

Maandag begint een beetje mijn vaste schrijfdag te worden!!!

We wachten nog steeds op internet. Het modem is inmiddels gearriveerd, alleen zonder inloggegevens... Deze zouden zaterdag of vandaag komen, maar we hebben ze nog niet gezien. We denken dat hier op maandag geen post bezorgd wordt, dus we wachten nog even af... anders gaan we maar wéér eens bellen... (zucht!) Met mijn verjaardag hebben we wel skype, denk ik!

We hebben weer een leuk weekje achter de rug! Fabian is weer naar school geweest naar juf Iris en ik ben voor het eerst hulpmoeder geweest. Heb ik eindelijk kunnen zien wat Fabian zo de hele ochtend uitspookt! De kookhoek, de boomhut en de bouwhoek (waar ook de grote auto's en 'de brug' staan) zijn veruit favorite. Er werden die ochtend ook knutselwerkjes gemaakt, maar veel verder dan samen met de juf het bloemetje en het sneeuwklokje opplakken, kwam hij niet. Kleuren is niet echt zijn ding.

Rond tienen is het 'Frühstück' tijd. Dan zeggen ze een versje en krijgen ze te drinken en allemaal lekkere dingen: crackertjes, koekjes, appel- en wortelstukjes. Dat wordt op twee grote borden in het midden gezet en iedereen mag pakken wat hij wil. Daarna is het samen opruimen, waarbij Fabian ongevraagd, maar heel goed bedoeld, zoveel mogelijk bordjes van andere kindjes in de wasbak kiepert en daarna is het weer speeltijd.

In de loop van de ochtend hoorde ik Fabian de mooie uitspaak doen:

"Fabi moet eventjes heel nodig spelen!"

Vrijdag schijnt hij al wat duits tegen de andere kindjes gepraat te hebben.

Martijn moest afgelopen week twee keer een avond-shift werken. Hij begint dan om 14 uur en moet tot 23 uur werken. Het was even aanpassen geblazen, want hij hoorde het anderhalve dag van te voren. Helaas kreeg ik te horen dat mijn danscursus niet doorgaat, maar in dit geval kwam het goed uit! Eigenlijk blijkt het ook best gezellig als Tijn 's avonds werkt, want dan kunnen we 's ochtends met zijn alle ontbijten en ziet hij Fabian ook veel meer. We zijn ook spontaan overgestapt op 's middags warm eten, want ook dit blijkt veel handiger. Fabian slaapt vaak nog tot 4 uur en Suzanne nu ook en dan moet ik tussen 4 en 6 twee kinders aankleden en verschonen, Suzanne voeden en eten koken. Dan blijft er erg weinig tijd over om even lekker met Fabian iets te doen.

Suzanne heeft de afgelopen week ook haar eerste rijstepapje gekregen. Ik had steeds om 7 uur moeite met voeden, dus nu krijgt ze haar papje om een uurtje of 4 en dan blijft ze 's avonds wat langer weg. Dan is de avondspits voorbij en gaat het voeden veel beter! Suzanne vind haar rijste papje erg lekker, maar de eerste twee keer ging ze er toch heel erg verbaasd van kijken! Ze heeft ook het happen van een lepeltje nog niet echt door, waardoor er nog erg veel op haar slab beland...

Ik merk wel dat het voeden veel van me vraagd op het moment. Het is natuurlijk ook de periode dat ze relatief gezien het meeste vraagt. Binnenkort kunnen we wat meer gaan bijvoeden en dan gaat ze ook minder drinken.

Vrijdag ben ik met Suzanne naar Überlingen gegaan. Ik had een heel leuk glas- en keramiekwinkeltje gezien waar ik met Fabian niet naar binnen durfde... Uiteindelijk heb ik veel te lang in de tweedehands kinderkledingwinkel en de speelgoedwinkel rondgeneusd en hebben we dat winkeltje niet meer bezocht... Nou ja vrijdag misschien!

Zaterdag zijn we een helm voor Tijn zijn verjaardag gaan kopen en daarna wilden we een kadootje voor mij gaan kopen in Markdorf. We gingen eerst een hapje eten en na het eten bleek al snel dat de winkels allen om 1 uur sloten en ook niet meer open gingen...

Zondag zijn we naar Bregenz in Oostenrijk gereden. Dat is een klein uurtje rijden. Daar zijn we met de Pfänderbahn de berg (995m) op gegaan. Fabian vond het "vliegen" erg leuk! Het was echt fantastisch weer en je had er een mooi utzicht over de Bodensee en aan de andere kant de alpen. We moesten een eindje over een vrij stijle weg lopen om bij een restaurant te komen. Daar hebben we veel te veel eten besteld, want het kindermenu voor Fabian, was net zo'n grote portie als voor ons... Voor we de berg weer op zijn gelopen, hebben we nog in een laatste plukje sneeuw wat sneeuwballen gegooid. Boven was ook nog een heel leuke speeltuin en een wildparkje, maar het mooiste was toch wel weer de tocht met de kabelbaan naar beneden! Fabian was helemaal afgedraaid toen we weer in de auto zaten...

Dus jullie zien het... weer een volgepakte week!


Geen opmerkingen: