dinsdag 13 maart 2007

Pas op voor Suzanne's messcherpe tand!!!!

13 maart

Zoals hier boven te lezen is, heeft Suzanne vandaag haar eerste puntje tand gekregen en is het NIET meer verstandig om je vinger in haar mond te stoppen!

Wat een week! Ik zat vorige week al een paar dagen tegen een borstontsteking aan te hikken, maar in het weekend leek het beter te gaan. Maar maandag heeft het toch doorgezet en voelde ik me redelijk beroerd en had verhoging en pijn. Dinsdag werd het nog een beetje erger en heb ik de hele ochtend op bed gelegen met kwark kompressen. Dat heeft gelukkig geholpen en woensdag was de pijn en de koorts weg en was ik alleen heel erg moe. Het voeden gaat nog steeds vrij lastig...

Fabian was ook heel de week snot en snot verkouden en was erg "lastig". Niks was goed. Liet je hem kiezen tussen melk en sap en koos hij sap, dan wilde hij toch weer melk als je met de sap aankwam. Ook moest hij ons op andere vlakken weer heel erg uitproberen. Normaal is dat al vermoeiend, maar als je zelf niet lekker bent, is het echt doorbijten.

Martijn is ook aan de snotter en vrijdag begon Suzanne ook... We zijn dus een beetje aan huis gekluisterd geweest. Mijn veraardag is daardoor ook een beetje in het water gevallen en op de een of andere manier waren veel mensen het vergeten. (Die belden allemaal in het weekend, toen ik me een stuk beter voelde, dus dat was eigenlijk wel goed ;) )

Afgelopen weekend is het weer wel heel erg lekker geworden en dat blijft nog een paar dagen zo! 's Ochtends vriest het nog wel een beetje, maar 's middags kun je zonder jas naar buiten en de zon schijnt heel de dag. Zondag heb ik zelfs even op het balkon een dutje gedaan en had ik een heel rood hoofd gekregen.

Vandaag is Fabian weer naar school geweest en morgen breng ik hem ook lekker weg. Hij vind het geweldig en ik kan hier wat achterstallig huishoudelijk werk doen.

Gisteren heb ik op internet eens gekeken voor een kleuterschool voor Fabian. Hier gaan de kinderen al met 2 3/4 jaar naar de kleuterschool. Alleen in de ochtenden dan. Ik kwam een op het eerste gezicht hele gave kleuterschool tegen; De "Waldkindergarten". Ze gaan dan niet naar een school, maar het klaslokaal is het bos! Waar is Fabian meer in zijn element dan buiten in het bos en met andere kindjes... Alleen hebben ze ook echt geen klaslokaal en gaan ze met weer en wind elke dag 4 uur het bos in. Ik ben bang dat dat toch weer een beetje te extreem is. Ik denk dat het toch een gewone kleuterschool wordt!

Wel heb ik info aangevraagd voor een serie "waldtreffs". Dan ga je met je peuter het bos in om het voorjaar in de natuur te beleven. Dat lijkt me erg leuk en het is vlakbij, alleen is de vraag of Suzanne mee kan.

Nou, veel meer heb ik deze week niet te melden. Tjüsss en tot volgende week!

Geen opmerkingen: