woensdag 29 oktober 2008

Mutsen

Wat is het toch met die Nederlanders?!?!? Het lijkt wel of Nederland en Duitsland zich een beetje tegen elkaar willen afzetten als het gaat om het dragen van mutsen, wanten en sjaals.

Gisteren zat Suzanne op de fiets te huilen, omdat ze zulke koude handjes had... Voor mij rede om vandaag de mutsen en wanten weer uit de kast te halen. Ik had zelf ook een pijnlijk voorhoofd van de kou, dus ik had ook fijn mijn haarband opgedaan. Nou.... we werden nog net niet nagestaard op school. We waren de enigen met mutsen op en op een enkeling na had niemand handschoenen aan.

Vorig jaar kreeg ik op de Waldkindergarten commentaar, omdat ik Fabian nog geen muts opdeed, terwijl het heerlijk rustig nazomer weertje was en een temeratuurtje van een graad of 10! Naderhand kwamen ze daar wel weer op terug en mocht ik de muts weer thuis laten, omdat Fabian het wel erg warm had met dat ding op zijn hoofd!

Het was me ook al opgevallen toen we net terug waren dat er mensen (vooral jonge dames) door de stromende regen fietsten met veel te dunne kleding en vooral géén regenjas. En dan was het niet een plotseling opgekomen 's zomers regenbuitje, maar eerder een nawinterse grijze regendag.

Laat iedereen maar ijdel, koppig en kleumend rond fietsen, maar met een graad of 2 a 3 ´s ochtends trek ik toch lekker mutsen en wanten aan. Of we nou nagestaard worden of niet!

Geen opmerkingen: