dinsdag 27 november 2007

Boeddistisch mediteren

Afgelopen weekend was ik op een boeddhistisch meditatieweekend in Zürich (Zwitserland). Zoals sommigen wel weten ben ik erg geïnteresseerd in het boeddhisme en door af en toe (dit was de 2e keer) op een weekend te gaan, hoop ik mij wat verder hierin te kunnen verdiepen.

Het weekend werd georganiseerd door het Vajradhara centrum; een tak van het tibetaanse Kadampa-boeddhisme. Hoewel ik erg veel aan het weekend gehad heb, ligt deze stroming niet zo in mijn straatje. Het is een stroming met veel rituelen en het aanbidden van verschillende boeddha's en goden. Voor mij is boeddhisme geen godsdienst maar meer een manier van leven. Maar het was erg verrijkend om dit een keer meegemaakt te hebben.

Martijn heeft thuis op de kinders gepast. Dat was ook wel een beetje spannend, omdat Suzanne erg aan me leek te hangen laatste tijd. Ze heeft me duidelijk gemist, maar alles ging heel erg goed. Wel heeft ze me na thuiskomst zeker 10 minuten zitten bekijken. Zonder te lachen, gewoon een beetje verwonderd zitten kijken. Alsof ze het gek vond dat ik ineens weer terug was.

Geen opmerkingen: